26 Mayıs 2013 Pazar

Ne İzledim? - The Suicide Tourist

                                 

Geçenlerde İngilizce kursunda nereden geldi konu oraya bilmiyorum, ama Assisted Suicide diye bir şeyin varlığını öğrendim. Neymiş ne değilmiş derken John Zaritsky'nin yönetmenliğini yaptığı bir belgese denk geldim. "The Suicide Tourist" .
IMDb 6,8 lik bir oylama vermiş. Bana göre en az 8, film eleştirmeni falan değilim ama, insana çok farklı bir bakış açısı kazandırıyor.

Assisted Suicide'a gelince, Destekli İntihar diye çevirirdm herhalde Türkçeye. Ölmek isteyen kişiler, doktor veya professör yardımıyla İntihar ediyor. Böyle dediğimde biraz garip kaçıyor kulağa. Dinimize de Kültürümüze de aykırı. Ama dünya'da ağrılı hastalıklara sahip insanlar bu tarz "İnsanca" (onların değimiyle life with dignity, die with dignity- İnsanca yaşa,İnsanca öl) ve ağrısız bir şekilde hayatlarına son vermek için dünyanın bir tarafından isviçre,lüksemburg belçika gibi ülkelere uçup hayatlarına son veriyorlar.

Böyle anlatınca nasıl buldunuz bilmiyorum ama, film beni çok etkiledi. Neden mi? Sanırım gerçek bir hayatı ve gerçek bir ölümü anlatması...
Korkmayın kötü sahne hiç yok, vahşi sahne yok hiç. Sadece bir adamın uçup gitmesi ve hayatın kendisini izleyeceksiniz...



                                    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder